تبلیغات
غرب در نگاه شرق - چند مطلب بسیار مهم درباره فیس بوك
غرب در نگاه شرق
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


آشنایی با غرب,جنگ نرم,سلطه جهانی و صهیونیست

مدیر وبلاگ : رهرو راستی
نظرسنجی
امکانات و مطالب سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟





**ردگیری كاربران حتی پس ازخروج از فیس‌بوک**
 
کاربرانی که عضو سایت فیس بوک هستند باید بدانند که حتی بعد از خروج از این سایت هم ردگیری شده و اعمالشان در فضای مجازی تحت نظر قرار می گیرد.


به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، فیس بوک از همان ابتدای راه اندازی توجهی به لزوم حفظ حریم شخصی کاربران نداشته و همیشه در تلاش بوده با جمع آوری اطلاعات مربوط به نحوه استفاده کاربرانش از این سایت به کسب درآمد بپردازد و اطلاعات ارزشمند مربوط به عادات کاربری افراد را جمع آوری و به تناسب مورد استفاده و بهره برداری قرار دهد.
نیک کوبریلوویچ یکی از هکرهای شناخته شده روس بعد از مدتها آزمایش و بررسی فیس بوک به این نتیجه رسیده که کوکی‌های ردگیری مربوط به سایت فیس بوک حتی بعد از خروج کاربران از این سایت فعال باقی مانده و پاک نمی شوند.
وظیفه این کوکی ها ردگیری اقدامات کاربر در فضای مجازی است.
بر اساس یافته های این هکر تا زمانی که اطلاعات کاربری فرد در این کوکی ها موجود باشد و کاربر آنها را پاک نکند، فیس بوک می تواند به ردگیری و جاسوسی از افراد ادامه دهد و این مساله ای است که حتی بسیاری از متخصصان امنیتی و کاربران حرفه ای رایانه ها هم از آن اطلاع ندارند.
هکر یاد شده اطلاعات دقیق تری در این زمینه را در وبلاگ خود منتشر کرده است. تاکنون فیس بوک و مدیران آن بارها از سوی کاربران و سازمان های مدافع حقوق مدنی افراد و حتی دولت ها به علت نقض حریم شخصی تحت تعقیب و پیگرد قضایی قرار گرفته است.
 
 
 

**مراقب چهره یابی فیس بوک باشید**


 
مقامات آلمانی به مدیران فیس بوك در مورد قابلیت شناسایی كاربران از طریق چهره آنها هشدار داده و از آنها خواسته اند هر چه سریعتر این سرویس را غیرفعال كند.
برنا: فیس بوك بتازگی به كاربران خود امكان داده برای ورود به این سایت از سرویس شناسایی چهره فیس بوك استفاده كنند، اما تخصصان نگرانند كه این قابلیت به ابزار جدیدی برای نقض حریم شخصی كاربران مبدل شود و فیس بوك از تصاویر جمع آوری شده كاربران خود برای تجارت و كسب درآمد استفاده كرده و آنها را در اختیار اشخاص و گروه های ثالث قرار دهد.

جان كاسپر كمیسیونر حفاظت از اطلاعات آلمان نگران است كه كاربران آلمانی این بار از این طریق قربانی سیاست های فیس بوك شوند.

وی در نامه ای به فیس بوك از اینكه این سایت از این طریق بزرگترین پایگاه داده از چهره های كاربران اینترنت را جمع آوری كند اظهار نگرانی كرده است.

بنا برگزارش فارس بر اساس اطلاعات موجود فیس بوك از طریق این سرویس تاكنون بیش از ۷۵ میلیارد عكس در حالت های مختلف از كاربرانش جمع آوری كرده و بیش از ۴۵۰ میلیون نفر از این طریق در فیس بوك برچسب خورده اند.

فیس بوك برنامه های خود در این زمینه را از سپتامبر گذشته آغاز كرد و فعال بودن این قابلیت به طور پیش فرض برای كاربران از جمله دیگر نگرانی های جدی در این زمینه است.
 
 
 
 
 
**هشدار درباره‌ی دکمه‌ی 'لایک' فیس‌بوک**

مقام‌های ذیربط در ایالت اشلسویگ-هولشتاین آلمان به سازمان‌های دولتی این ایالت دستور داده‌اند که صفحات خود در شبکه اجتماعی فیس بوک را تعطیل و دکمه "لایک" آن را نیز از وب سایت‌هایشان حذف کنند.

به گزارش ایسنا به گفته این مقام‌ها، فیس بوک با جمع‌آوری اطلاعات کاربران از این طریق، قوانین اتحادیه اروپا و آلمان را نقض می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که شرکت فیس بوک اتهام وارده از سوی مقام‌های ایالتی در آلمان را بی اساس دانسته‌اند.

دکمه "لایک" یکی از پر طرفدارترین قابلیت‌های فیس بوک است که به کاربران اجازه اشتراک در صفحات مورد علاقه خود و دریافت اطلاعات منتشر شده در آن را می‌دهد.

فیس بوک در آوریل سال 2010 میلادی از دکمه "لایک" پرده‌برداری کرد اما به گفته مقام‌های ایالت مذکور، اطلاعات افرادی که وارد سایت فیس بوک می‌شوند یا برروی دکمه یک صفحه فیس بوکی که در وب سایت خاصی نصب شده است کلیک می کنند، توسط فیس بوک در کامپیوترهای این شرکت در آمریکا ذخیره می‌شود و این کاربران برای دو سال به وسیله فیس بوک ردیابی می‌شود.

"مرکز مستقل حفاظت از حریم خصوصی" ایالت اشلسویگ-هولشتاین طی بیانیه‌ای اعلام کرد سازمان‌های دولت ایالتی که از فیس بوک خارج نشوند و دکمه آن را از سایت‌های خود حذف نکنند، جریمه نقدی خواهند شد.

دولت آلمان طی سال‌های گذشته با چند شرکت اینترنتی از جمله گوگل درباره حفاظت از اطلاعات مربوط به حریم خصوصی کاربران برخوردهایی داشته است. قوانین آلمان در خصوص حریم خصوصی کاربران در اینترنت سختگیرانه ارزیابی می‌شود.

بسیاری از اشخاص معروف، شرکت‌های رسانه‌یی، گروه‌های غیرانتفاعی و حتی دولت‌ها برای انتقال پیام‌های خود، امروزه در فیس بوک صفحاتی افتتاح کرده‌اند و از آن برای انتقال پیام های خود و تعامل با مخاطبان استفاده می‌کنند.

 

**قابلیت جدید فیس‌بوک به نفع هکرها **

به گزارش مشرق، فارس به نقل از کامپیوترورلد نوشت: هکرها با استفاده از این قابلیت می توانند فعالیت های مختلف هر کاربر را زیر نظر بگیرند و از این طریق اشخاص مورد نظر را شناسایی کرده و در فرصت مناسب برای سرقت اطلاعات شخصی آنها اقدام کنند.

کافی است آنها با ارسال لینک ها و بدافزارهای مخرب کلمه عبور کاربر مورد نظر را سرقت کنند و با استفاده از تکنیک های مهندسی اجتماعی به نمایه های دیگر افراد هم نفوذ کنند.

قابلیت تایم لاین خلاصه ای از مهم ترین فعالیت های گذشته کاربران را در یک صفحه در دسترس قرار می دهد. در حالی که مارک زاکربرگ موسس فیس بوک معتقد است تایم لاین داستان زندگی هر کس است، کارشناسان امنیتی می گویند این ابزار می تواند به سرویسی در خدمت هکرها مبدل شود تا به راحتی هر اطلاعاتی که دوست دارند را بدزدند.

این سرویس دسترسی به سوالات امنیتی در نظر گرفته شده توسط هر کاربر را هم ساده تر می کند و دسترسی هکرها به این اطلاعات حساس دست آنها را برای سرقت های گسترده تر باز خواهد گذاشت زیرا هکرها می توانند پاسخ سوالات امنیتی لازم برای هک را به طور آنلاین بیابند.

باید توجه داشت که سرقت این اطلاعات هزاران نفر از دوستان و آشنایان فرد هک شده را هم در معرض خطر قرار می دهد.

 
 
 
**هشداری در مورد تصاویر فیس بوکی **

به گزارش مشرق به نقل از انتخاب، در این راستا پژوهشگران از 93 دانشجوی داوطلب عکس گرفتند و به کمک این عکس ها و نرم افزاری که به صورت عمومی در دسترس همه قرار دارد، توانستند در مدت 3 ثانیه صاحب هر عکس را در شبکه های اجتماعی رهگیری کنند.

در ادامه با استفاده از اطلاعات و شرح حال موجود در پروفایل شخصی افراد توانستند پنج رقم اول شماره تأمین اجتماعی آنها را در 27 درصد موارد بدرستی حدس بزنند.

این پژوهش در دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ آمریکا با استفاده از نرم افزار تشخیص چهره موسوم به «پیت پت» انجام شد. این نرم افزار بتازگی از سوی گوگل خریداری شده است.

پژوهشگران، 93 عکسی که از چهره دانشجویان داوطلب گرفته بودند با 261 هزار و 262 عکسی که به صورت عمومی در پروفایل کاربران فیس بوک در دسترس است، مقایسه کردند.

نرم افزار «پیت پت» در کمتر از 3 ثانیه، 10 عکس را که بیشترین شباهت را با عکس اصلی داشتند، فهرست کرد. در بیش از 30 درصد موارد، عکس شخص مورد نظر در میان سه عکس ابتدای فهرست قرار داشت.

به گفته مدیر این پژوهش در نتیجه گسترش و تکامل فناوری، اینک شاهد همگانی شدن فرایند نظارت و پایش هستیم.

محققان بر این باورند که جامعه مجازی فیس بوک با داشتن افزون بر 750 میلیون عضو در سراسر دنیا رفته رفته به «سامانه شناسایی پایه» در عرصه جهانی تبدیل می شود

در گذشته تنها عکس هایی که در دسترس عموم بود عکس های دانش آموزی و دانشجویی و تصاویر مجرمان بود که البته دسترسی و جستجو در میان آنها چندان راحت و بی دردسر نبود.

اکنون دزدان هویت می توانند تنها با گشت و گذار در اینترنت و تماشای عکس های افراد به هرآنچه نیاز دارند، دست پیدا کنند.

بر پایه یافته های این طرح مطالعاتی، هویت تقریباً یک سوم افرادی را که در محیط دانشگاه کارنگی ملون قدم می زنند می توان در مدت چند ثانیه از طریق ترکیب اطلاعات به دست آمده از شبکه های اجتماعی، پردازش ابری و نیز یک وب کم ارزان قیمت شناسایی کرد.

پژوهشگران در جریان این طرح تنها با چهار بار آزمون و خطا توانستند به پنج رقم ابتدایی شماره تأمین اجتماعی افراد مورد نظر دست یابند که آن را می توان گنجینه گرانقدری برای سارقان هویت به شمار آورد.

زنجیره اطلاعاتی که به تشخیص هویت افراد می انجامد با مواردی بسیار ساده و نامشخص(مثلاً تصویر از چهره یک نفر) آغاز می شود.

پاول اهم، استاد حقوق دانشگاه کلرادو پس از مطالعه یافته های این پژوهش تأکید می کند، همه این شواهد نشان می دهد «باز شناسی» افراد بسیار ساد ه تر از آن چیزی است که تصور می شود.

از سوی دیگر، سامانه نرم افزاری تشخیص چهره «پیت پت» به نبرد فناورانه میان گوگل و فیس بوک دامن زده است. گوگل که پیش از این شبکه اجتماعی اختصاصی خود را با نام «گوگل پلاس» رونمایی و راه اندازی کرده بود اینک آماده می شود تا آن را به «پیت پت» مسلح کند. البته، فیس بوک نیز بی کار ننشسته و امکان جدیدی را در اختیار کاربران گذاشته که به کمک آن می توانند عکس های دوستان خود را شناسایی کنند.

بر پایه گزارش سازمان ملی فناوری و استاندارد آمریکا، نسبت تشخیص های نادرست چنین نرم افزارهایی از 79 درصد در سال 1993 میلادی به رقم باورنکردنی 0/29 درصد در سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

پیش از این در جریان نشست «همه پدیده های دیجیتال»، مدیر گوگل از نگرانی های خود درباره سلطه فیس بوک بر دنیای شبکه های اجتماعی سخن گفته و بیم های خود را این گونه بیان کرده بود: فیس بوک اولین روش عمومی برای ابهام زدایی از مقوله «هویت» است. از منظر تاریخی، چنین خدمات بنیادی و مهمی در اینترنت تنها به یک شرکت اختصاص نداشته است. تصور می کنم وجود راه حل های جایگزین در این زمینه برای صنعت اینترنت بی فایده نخواهد بود.

از سویی، سخنگوی فیس بوک نیز به وال استریت گفته است، اگر کاربران نمی خواهند شناسایی شوند از بارگذاری عکس هایشان در شرح فیس بوکی خود(پروفایل) خودداری کنند.





نوع مطلب : ++اینترنت، 9 مبانی جنگ نرم، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جواد خط شکن
یکشنبه 2 تیر 1392
چهارشنبه 18 مرداد 1396 07:51 ب.ظ
I am in fact glad to glance at this blog posts which
consists of plenty of useful information, thanks for providing these
information.
شنبه 26 فروردین 1396 11:15 ق.ظ
It's remarkable in support of me to have a web site, which is valuable in support of my experience.

thanks admin
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای غرب در نگاه شرق محفوظ است